April 22 2019 23:27:09
Saules Aktivitāte
Draugi
People.lv Near-Space Program
Latvijas radiostaciju celjvedis
Legacy SAT - Ieskats sateltu televzijas vstur
Aktuāls Jautājums
Vai variet būt droši, ka Jūsu dati internetā nenonāk rokās 3 personām?

Esmu pārliecināts, ka dati ir doršībā
Esmu pārliecināts, ka dati ir doršībā
43% [83 Votes]

Pilnībā drošs neesmu, bet maksimāli ir jāizvēlas drošākais serviss
Pilnībā drošs neesmu, bet maksimāli ir jāizvēlas drošākais serviss
4% [7 Votes]

Esmu pārliecināts, ka dati tiek nodoti trešajām personām pēc dienestu pieprasījuma
Esmu pārliecināts, ka dati tiek nodoti trešajām personām pēc dienestu pieprasījuma
6% [11 Votes]

Droša ir tikai tā vieta, kur tīkla vads nav bijis un nebūs pieslēgts
Droša ir tikai tā vieta, kur tīkla vads nav bijis un nebūs pieslēgts
17% [33 Votes]

Šodien nekas vairs nav drošs
Šodien nekas vairs nav drošs
31% [59 Votes]

Votes: 193
Started: 02/01/2014 16:19
Ended: 15/04/2017 18:17

Balsojumu Arhīvs
Šodienas jubilāri:
alex
Čats
Vajadzēs gan ielogoties lai čatotu.

26-11-2018 13:42
Paldies! Wink

26-11-2018 09:36
Daudz laimes dzimšanas dienā Princ_ Smile

04-03-2018 23:52
Paldies! Godam tika atzīmēts - pagājušo nakti līdz vienpadsmitiem šodien dienā pavadīju pie uztvērēja, "neatejot no kases". 73!

04-03-2018 10:35
Rolands Strautmalis - Sveicu!

26-11-2017 23:39
Paldies Wink

26-11-2017 21:43
princ_fm, apsveicu Tavā dienā! 73!

19-10-2017 12:50
Paldies! 73!

18-10-2017 18:34
Sveiciens vārda dienā, Roland! 73! Smile

10-05-2017 09:15
Yahoo - Visu to labāko Dzimenē, un lai pietiek laika arī sakaru lietām! Priekā! Pfft

22-04-2017 12:35
Paldies par salabošanu! Varu ņemt vērā... bet nevienam no konkrētajiem video NAV ierobežojumu rādīšanai Latvijā, tā kā Tava piezīme nav gluži vietā. 73!

Articles Hierarchy
Articles Home » Pārdomu stūrītis » DAB+ ilūziju gūstā. Kurp mūs ved ciparu tehnoloģijas?
DAB+ ilūziju gūstā. Kurp mūs ved ciparu tehnoloģijas?
80’tie sauc - atkal jaunas vecās tehnoloģijas

Pašlaik LVRTC ar saviem testiem ir atgriezis Latvijā novecojušu 80 gadu tehnoloģiju DAB+. (DAB uzlaboja ar DAB+ 2007.gadā) Tiesa, pagaidām tie ir tikai testi – traģēdija „vienkāršajai tautai” tā būtu tad, ja šo sistēmu Latvijā patiešām ieviestu un pavisam slēgtu FM apraidi. Kāpēc? No vienas puses, mēs iegūstam samērā labā kvalitātē daudz lielāku programmu skaitu, bet no otras – ir jānomaina VISI radio uztvērēji. Tā nav joka lieta... Beigās jau tie izrādīsies tikai pāris procenti no visiem Latvijas iedzīvotājiem, kas klausīsies ciparu radio, laikam gan, vairums pensionāri, jo jauniešiem radio vispār nevajag – pilnīgi pietiek ar internetu. Prognoze nav iepriecinoša: visticamāk, ka DAB+ pēc testiem Latvijā ņems un izslēgs, jo nespēs uzturēt, līdzīgi kā tas jau reiz bija Lietuvā. Nav taču nekādas jēgas palaist jaunu radio pakalpojumu ar mazu auditoriju un bez reklāmas tirgus! Tieši tāpēc, ir pāragri tagad aši skriet uz veikalu pēc DAB+ uztvērēja (nejaukt ar DAB – nav savietojams). Liela ilūzija ir DAB+ kanālu skaits – 16 radiostacijas vienā multipleksā (Mux). Jā, tas ir iespējams uz skaņas kvalitātes rēķina. Līdzīgi, kā tas ir ciparu televīzijā DVB-T, kad pie liela kanālu skaita un ātras sižeta maiņas (sporta pārraides), attēls kļūst nebaudāms, „kvadrātojas”, tā DAB+ cieš skaņa (par to tālāk var lasīt rakstā). Galvenā problēma Latvijā tomēr ir paliek nesakārtotība FM diapzonā, jeb slikts frekvenču resursu menedžments. Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) darbu šajā jomā nevar vērtēt kā apmierinošu. Lietuvā situācija ir krietni labāka. Pie mums nepārdomātas politikas sekas dzirdam mēs visi – rezultātā ēterā valda liela vienveidība, trūkst dažādu žanru mūzikas (blūzs, džezs, rokenrols, country un c.), daudzas radio stacijas skan tikai krievu valodā. Vai tiešām ir kāds, kas naivi cer, ka DAB+ kaut ko būtiski mainīs šajā jomā? Pieejamie resursi vienkārši tiks apgūti tā, kā NEPLP to uzskatīs par pareizu, jeb tik pat pavirši kā FM diapazonā. Nu, parādīsies DAB+ kāda reģionālā radio stacija vai radio Merkūrs no vidējo viļņu diapazona, bet kopumā „bardaks” būs lielāks, jo nu būs gan FM, gan DAB+. Iespējams, ka būtu pat labi, ja sabiedriskās LR programmas Latvijā migrētu uz DAB+, jo tad parādītos brīvas vietas FM diapazonā. Pēdējās ziņas liecina, ka Norvēģijā 215 lokālās radio stacijas turpinās raidīt FM arī pēc tā „slēgšanas”, bet Dānijā raidīt gribētājiem 2018. gadā atbrīvosies 77 FM frekvences. Līdz ar to plašākas iespējas paveras arī FM radio pirātiem – gan vairāk brīvu frekvenču, gan šo diapzonu, kā otršķirīgu, mazāk kontrolēs. Ja kāds gaida DAB+ dažādu žanru mūziku – velti, jo par to visu ir jāmaksā. Varbūt ir arī tādi, kas domā, ka LVRTC nodrošinās apraidi šajā standartā par „pusvelti”? Piemēram, Lielbritānijā Ofcom lēš, ka pat pēc papildus frekvenču piešķiršanas DAB, apmēram 90 vietējās radiostacijas nespēs uzsākt apraidi šajā standartā, vai nu tāpēc, ka viņiem nav vietas vietējā DAB multipleksā, vai tāpēc, ka viņi nevar atļauties DAB augstās pārraides izmaksas, ko nosaka Mux operatori.

Secinājums: Latvijā DAB+ apraides cenu noteiks LVRTC, un tā nebūs maza summa, bet politiku - NEPLP, kas racionāli nesakārtojot FM diapazona resusrsus, pārnesīs visas tās pašas problēmas uz ciparu radio.

Kāpēc šī tehnoloģija ir morāli novecojusi? Tāpēc, ka, galu galā, tā ir radīta tālajā 1981. gadā Vācijā, Minhenes Apraides tehnikas Institūtā un šo tehnoloģiju, kā Eiropas mēroga pētniecības projektu vēlāk attīstīja Eureka 147. Salīdzinājumam: 1981. gadā tika izgudrots pirmais IBM PC un MS-DOS, bet CD-ROM ar savu pirmo lāzeru parādijās 3 gadus vēlāk un, mobilais tālrunis kļuva pieejams pēc 7 gadiem.



Vēlāk, 2010. gadā Independent radio analītiķis Grants Godards BBC savā rakstā The long, slow birth of DAB radio teica, ka DAB laiks varētu būt jau pagājis, pirms tas pat ieradās, ar cita veida digitālo tehnoloģiju - ļaujot klausītājiem piekļūt radio no saviem klēpjdatoriem un tālruņiem. Līdzīgi, kā Dānijā, Norvēģijā un Zviedrijā, BBC uzsākta ciparu radio apraidi 1995. gadā, tomēr komerciāli DAB radio aparāti nebija pieejami līdz pat 1999. gadam. Toreiz, 2010.gada martā skaitļi parādīja, ka 24% no visiem Lielbritānijas radio klausītājiem ir „digitalizējušies”, salīdzinot ar 66% par AM vai FM radio, bet atlikušie 10% radio klausījās caur internetu, digitālo televīziju un citiem sevisiem.

Kaut ko prognozēt ir grūti, bet ir arī skaidrs, ka radio ir un paliks daudzfunkcionāls mēdijs,” rakstīja angļu avīze The Guardian 2014. gadā publikācijā „What are the options for radio in a digital age?”, „FM, DAB, DVB-T (Freeview), Freesat / Sky, kabeļu un interneta radio - viss tas tuvākajā nākotnē būs plaši pieejams. Varat droši pievienot šim sarakstam DAB+, ko testē BBC. Turpat būs arī DRM / DRM+ (Digital Radio Mondiale), jo tas strauji attīstās un spēj lietderīgi izmantot veco LW / AM / FM spektru. (Kāpēc Latvijā vajadzēja likvidēt vidējo un īso viļņu antenas?) Būtībā, DRM sniedz tādas pašas digitālās priekšrocības, kā DAB+ FM diapazonā - līdzīgu skaņas kvalitāti, tikai lielos apraides attālumos. BBC World Service ir devusi lielu ieguldījumu arī DRM attīstībā.

www.worlddab.org ziņo, ka 2016. gadā ciparu radio Lielbritānijā kopumā klausijās 45.5%, bet DAB – 71% (RAJAR Q3 2016). Tajā pašā laikā, valstī 98% DAB radiostaciju darbojas ar tehniski zemu skaņas kvalitāti, izmantojot 128 kbit/s un MP2 (MPEG-1Audio LayerII) kodeksu, kas ir sliktāka nekā FM.

Tomēr britiem tagad nav pārāk daudz jāuztraucas par FM diapazona izslēgšanu. Tas var nekad nenotikt, ja vien būs pietiekoši daudz naudas raidītāju uzturēšanai. Pašreizējais plāns Lielbritānijā ir turpināt vietējai apraidei izmantot FM. Pārslēgšanās var notikt tikai pēc 2020. gada. Tādu lēmumu ir pieņēmis Kultūras departaments, jo DAB tehnoloģija nav sasniegusi savu mērķi ne satura, ne automašīnu aprīkošanas, ne pārklājuma zonas ziņā. Lai gan puse no jaunajām automašīnām Lielbritānijā ir aprīkotas ar DAB radio, tie ir tikai 10% no kopējā skaita. Lielbritānijā saka, ka DAB abreviatūra atšifrējas drīzāk, kā Dead and Buried (miris un apglabāts), nevis, kā Dazzling and Bright (žilbinošs un spilgts).

DVB-T2 Lite krietni labāks par DAB+

Standarts DVB-T2 Lite nodrošina trīs reizes lielāku kapacitāti (kanālu skaitu), salīdzinot ar DAB / DAB+ standartu pie tādiem pašiem apraides nosacījumiem. Tas ir arī labāks iekštelpu uztveršanai un mazāk jutīgs pret impulsu trokšņu ietekmi, kā arī ir labāk piemērots uztveršanai automašīnās. Ir skaidri redzams, ka salīdzinot, T2 Lite tehnoloģija ir ievērojami labākāka par DAB+.

T2 Lite vs DAB+


DVB-T2 Lite vs. DAB+ for Digital Radio


Pēdējie, 2016. gada notikumi parāda, ka Zviedrijas valdība ir apņēmusies ieviest digitālo radio, izmantojot DVB-T2, nevis DAB+, un Vācijas sabiedriskās raidorganizācijas, piemēram, ARD apsver to pašu. Turklāt, tas notiek ne tikai valstīs, kur DAB/DAB+ ir jau testēts un pārbaudīts, bet arī ctur pasaulē. Indijas sabiedriskā raidorganizācija Doordarshan arī ir saredzējusi priekšrocības un nolēmusi ciparu radio apraidei izmantot DVB-T2/T2 Lite. Tajā pašā laikā, Indijā nav plānots ieviest DAB+. Deli tiek testēti seši TV kanāli un četras radio programmas. T2 Lite ir ne tikai Indijā - aktīvi šo tehnoloģiju ievieš arī Indonēzija, Malaizija, Singapūra, Itālija un Dienvidāfrika.

DVB-T2 lite digital radio


Dānijā pieaug šaubas par DAB+

Dānijā, vienā no vadošajām DAB valstīm, dauzdzi izsaka šaubas par DAB+ radio tehnoloģijas lietderību. Pēc kultūras misnistra lūguma „novilkt DAB+ avārijas bremzi”, to ir akceptējuši Dānijas mūziķi, tiesību organizācija Koda un Gramex, kā arī sabiedriskais kanāls Radio 24syv un Dānijas lielākā komerciālā radio grupa SBS Discovery, kam pieder seši radio kanāli. Viņi uzskata, ka ir pārāk dārgi pārslēgties uz DAB+, kas arī ir jau paspējusi novecot, turklāt daudzi klausās radio ar interneta starpniecību planšetdatoros, viedtālruņos un datoros. Grupa uzskatu, ka šie faktori rada pamatotas šaubas par to, vai investīcijas DAB+ projektā nav saniegušas galējo robežu un, vai ir vēl jāturpina tērēt naudu gan radio stacijām, gan tiesību subjektiem un pēdējais, bet ne mazāk svarīgi, patērētājiem.

Pat Dānijas politiķi beidzot ir sapratuši un stingri iebilst pret pāragru FM izslēgšanu ielākajām raidorganizācijām un mūzikas autortiesību organizācijām. Politiskā vienošanās Parlamentā tagad ietver apjomīgu pētījumu par radio klausīšanos un tehnisko attīstību. Kopenhāgenā tiek testēta apraides sistēma DVB-T2 Lite, kā iespējamā alternatīva DAB+. Savukārt no raidorganizāciju puses, Dānijā tikšot ievēroti jaunie noteikumi par 700 MHz frekvenču joslas atbrīvošanu (pārcelšanu) mobilajiem platjoslas operatoriem (5G). DAB apraides sistēma valstī tika ieviesta 2002. gadā, vēlāk klausītāji tika sagatavota pārejai arī uz jaunāku DAB+ versiju, tomēr ņemot vērā lēno politisko lēmumu un tirgus attīstības tempu, pēdējās prognozes ir tādas, ka FM izslēgšana kavēsies vēl daudzus gadus. Visreālākais variants - Dānijā tā nekad netiks īstenota! Kopumā ņemot, FM izslēgšana Ziemeļvalstīs šķiet tālāk, nekā jebkad agrāk.

Kāpēc LVRTC neraida Latvijā DVB-T radio?

Pašlaik Eiropā vairākas valstis DVB-T/DVB-T2 standartu izmanto ne tikai ciparu televīzijai, bet arī ciparu radio apraidei. Varbūt kāds zina iemeslu, kāpēc LVRTC nevar sešas Latvijas radio programmas bez maksas translēt jau esošajā DVB-T tīklā? Tur noteikti atrastos vieta arī Merkūram un citām radio stacijām, kam tās trūkst FM diapzonā. Arī reklāmdevēji neliktu uz sevi ilgi gaidīt, jo cilvēki tam sen jau ir gatavi, nemaz to īsti nezinot – viņi skatās „Lattelecom” virszemes digitālo televīziju ar ciparu radio uztveršanai piemērotiem uztvērējiem. Visos aparātos ir iebūvēta radioprogrammu uztveršanas iespēja un ir dīvaini, ka tā netiek izmantota. LVRTC vismaz pēc DAB+ tesiem varētu rīkoties tā, kā citas Eiropas valstis un beidzot uzsākt DVB-T radio apraidi. Piemēram, Itālijā DVB-T/T2 strādā apmēram 34 radio stacijas, bet Nīderlandē - 28. Atšķirībā no DAB+, šāds risinājums neprasa lielas investīcijas.

Number of national DVB-T radios EU


Vēl 2014. gadā vairāki speciālisti no Zviedrijas Karaliskās Inženierzinātņu Akadēmijas (IVA) padalijās ar saviem uzskatiem laikrakstam Dagens Nyheter, sakot, ka patērētājiem daudz labāka būtu šodienas, esošā ciparu TV tehnoloģija, nevis DAB+:DAB+ sistēmai, kam it kā vajadzētu aizstāt FM tīklu, ir konstatēti vairāki nopietni tehniskie trūkumi – zems datu ātrums (bitu skaits sekundē) kombinācijā ar signāla pārraidīšanu, dod neefektīvu skaņu. Lai iegūtu skaņas kvalitāti, kas tiek uzskatīta par minimāli pieņemamu, jūs nemaz nevarat pārraidīt DAB+ lielu skaitu radio staciju.

Tas ir satraucoši, ka Zviedrija ir paplašinājusi digitālās televīzijas platformu DVB-T un DVB-T2, neizmantojot šo iespēju radio izplatīšanai. Izmaksu ziņā, tā ir efektīva iepsēja izmantot vienu un to pašu tehnoloģiju, gan televīzijas, gan radio servisiem (raidītāji, antenas un infrastruktura ir viena un tā paša, tātad ir zemas izmaksas). Ņemot to vērā, ir ļoti apšaubāms, kāpēc valstij būtu jāiegulda ievērojamas summas vēl citā ciparu radio tīklā, it īpaši, ja tas ir DAB+, kas šodien jau ir uzskatāms par novecojušu. Mēs uzskatām, ka patērētāju vajadzības pēc ciparu radio apraides var izpildīt, izmantojot IP piekļuvi no optiskajiem kabeļiem vai mobilajiem platjoslas pislēgumiem, īpaši kombinācijā ar DVB-T2.

2016. gadā, viņu domas beidzot tika ņemtas vērā.

Adapteri pārveido DAB+ atpakaļ uz FM, uzlaušanas risks

Īpašu popularitāti Norvēģijā pēdējā laikā ir iekarojuši visdažādākie DAB+ adapteri. Kā gan lai citādi mašīnā norvēģi klausās radio pēc FM izslēgšanas? Par to testēšanu un cenām var lasīt resursā: http://www.dinside.no/motor/test-8-dab-adaptere/61091509

Tomēr ir viena nianse, kas apvieno šo aprīkojumu – DAB+ signāla pārveidošana notiek atpakaļ uz FM diapazonu, jo ne visiem mašīnu uztvērējiem ir AUX ieeja, kur padot audio signālu. Skaņas kvalitāte, bez šaubām, tad ir sliktāka, nekā klausoties pa taisno FM pārraides, jo nu darbojas nevis studijas aparatūra, bet lēta ķīniešu FM modulātora mikroshēma. Jau pats princips, ka DAB+ ir jāparveido atpakaļ uz FM, no kura norvēģi atteicās, mazākais, liek man pasmaidīt. Domāju, ka viņi nesmaida. Tā ir problēma – palikt mašīnā bez radio! Nu, vismaz kaut ko varēs atkal dzirdēt...

Higway 400 dab in car

Pure Highway 400 In Car DAB Digital Radio Adapter with Bluetooth Music Streaming.

Tomēr arī tas viss ir tikai sīkums, salīdzinot ar to, ka NNC grupa ir pārbaudījusi, ka izmantojot DAB radio ir iespējams daļēji kontrolēt transportlīdzekļa bremzes. Novēģijā sabiedrība ir pamatīgi digitalizējusies, tādēļ ir svarīgi izprast visus iespējamos riskus. Mūsienās auto ir braucošs dators. Ja kāds var atrast „ceļus” uz to, izmantojot DAB radio, tad sekas var būt dramatiskas. Izrādās, Apvienotajā Karalistē (UK) par to jau ir zinājuši 2015. gadā. Tagad, kad nolemts FM izslēgt, The Norwegian Civil Contingencies Agency (DSB) ceļ trauksmi, ka DAB tīklos var notikt kakeru uzbrukumi. DAB radio ir saistīts ar pārejo transporta līdzekļa iekšējo datu apmaiņas tīklu - kāds var izslēgt mašīnas galvenās vadības ierīces, teikts ziņojumā, kas iesniegts Norvēģijas Tieslietu ministrijā.

DAB road crash


Lai jau šiem veicas ar to DAB’u!

Kāpēc Lietuvā nav digitālais radio?

Tepat kaimiņos, Lietuvā, DAB radio raidījumi skanēja ēterā sākot no 2001. gada jūnija, kad tika translētas gan Lietuvas radio I un II programmas, gan vairākas komerciālas radio stacijas. Vēlāk, 2009. gadā, apraide tika apturēta, tomēr vecā apraides atļauja joprojām ir palikusi spēkā. Ja kāds tagad gribētu, varētu uzreiz atsākt raidīšanu. Tikai nav neviena... Kāpēc tā? Pēc Lietuvos radijo ir televizijos centras (LRT) sniegtās informācijas, apraide tika pārtraukta, jo pieprasījums bija zems un izmaksas – salīdzinoši augstas. Turklāt, analogais FM radio tīkls Lietuvā ir labi izstrādāts un organizēts, tā, ka klausītāji milzīgus uzlabojumus tā īsti pat nepamanītu, ir pārliecināti LRT speciālisti.

Tātad, neviens pat nerunā par standartiem, ka DAB+ ar kaut ko ir labāks par DAB, vai programmu skaits ciparu radio ir lielāks par FM. Galu galā, kādam taču beigās tomēr ir jāmaksā par elekrību un tehnisko servisu.

Pēc šīs tehnoloģijas vienkārši nav pieprasījuma,” 2015. gada februārī LRT Radio šovā „Rīta garša” teica Lietuvas Sakaru regulēšanas departamenta direktors Augutis Cesna, „no vienas puses, ja klausītāju ir maz, kā šajā gadījumā, reklāmdevējus tāds radio neinteresē, bet no otras - mašīnās bija vien daži cilvēki, kas spēja uztvert digitālo radio.”

Analogā burvība

Šobrīd internetā daudzas publikācijas par radio tehnploģijām liecina, ka DAB+ nav nākotnes radio apraide, bet ir daļa no tās pagātnes. Jaunās tehnoloģijas ne vienmēr nozīmē progresu. Turklāt cilvēki pēc savas būtības ir analogi un ne visi vēlas jaunu, uzspiestu tehnoloģiju. Mēs joprojām lasām avīzes un grāmatas, no jauna atklājam vinila plašu skaņu burvību un, FM radio nav nekāds izņēmums. Analogā pieredze joprojām ir viena no visvienkāršākajām dzīves baudām. Vai vinila plašu maģisko skanējumu var salīdzināt ar mp3, CD vai kaut kādu straumēšanas servisu? Rodas jautājums: ja jau saspiestā skaņa kompaktdiskā nesakrīt ar ​​ vinila skanējumu, kā būs ar digitālās audio apraides DAB/DAB+ kvalitāti? Vai mēs jau tā ne pārāk labo skaņas kvalitāti „nesačakarēsim” vēl vairāk ar visādiem MUX – turklāt tā, ka pašiem beigās nebūs nekāda prieka klausīties? Ja vien var ticēt Zviedrijas Karaliskās Inženierzinātņu Akadēmijas speciālistu apgalvojumam, tad, visticamāk, tieši tā tas arī būs. Un, ja mums nav laika pat drēgnā rudens vakarā iekurt kamīnu, iedegt sveci un uzlikt uz atskaņotāja griesties Led Zeppelin vai Pink Floyd LP albumu, lai pēc 20 minūtēm tam nomainītu otru pusi, kāda vispār dzīvošanai ir jēga? Iznāk absurds. Mēs kalpojām ciparu tehnoloģijām, bet mums tās nedod to, ko mēs visvairāk gaidām - dzīves prieku.

Ir aprēķināts, ka 95% patērētāju ASV, veicot jauna automobīļa iegādi, izvēlas parastu AM/FM radio. Kāpēc? Auto īpašniekiem taču ir iespēja izbaudīt tehnoloģisko progresu, ko sniedz Apple CarPlay un Android Auto, kas lieliski spēj parūpētiess par audio izklaidi. JD Power pētījums apgalvo, ka deviņi no desmit patērētājiem neizmanto automašīnā iebūvēto moderno aplikāciju servisu (Apps) jau gadu pēc savas jaunās mašīnas iegādes. Mēs dzīvojām pasaulē, kas ir apsēsta ar visu digitālo, bet vai tiešām mums to vajag? Es tā nedomāju.

Var lasīt arī:

DVB-T2/T2 Lite
http://www.slideshare.net/yozzo1/kenneth-wenzel-dvbt2litefordigitalradioandtv20141129

DVB-T2 Lite vs. DAB+ for Digital Radio
http://www.yozzo.com/news-and-information/media-broadcasting/dvb-t2-lite-vs-dab-for-digital-radio

The 80's called, they want their DAB technology back
http://www.yozzo.com/news-and-information/media-broadcasting/the-80s-called,-they-want-their-dab-technology-back

Kāpēc Lietuvā nav digitālais radio?
http://www.lrt.lt/naujienos/kalba_vilnius/32/92348

Lielbritānija (UK)
http://www.theguardian.com/technology/askjack/2014/apr/25/what-are-the-options-for-radio-in-a-digital-age



Rakstu iesūtija - Dab_ezītis.
Raksta birkas:
Tags: DAB Viedokļi 
Komentāri
231 #21 Minivat
on January 14 2017 15:48:14
Kādi tur mūsdienās paziņojumi par satiksmes drošību pa radio. Waze tak pasaka visu priekšā un nesalīdzināmi operatīvāk. Šajā jautājumā jau nu točna internets ieliek kloķi jebkuram radio un polnīgi pofig, vai tas dogitāls, vai analogs.
Pievienot komentāru
Please Login to Post a Comment.
Vērtējums
Rating is available to Members only.

Please login or register to vote.

No Ratings have been Posted.
Jaunākie komentāri
· Kolosāla ekspozīcija...
· Jā, kā interesanti p...
· Interesants variants...
· Neiet tiem draugiem....
· Nedaudz ārpus tēmas....
· Jā, nav pat tādu uzt...
· [i]Latvija ir 2. vie...
· Nu arī LV konferencē...
· Atkal kādam ir aiztu...
· Nēesi vēl izslimojis...
Meklētājs
Ko meklēsi:
Lietotāji Onlainā
· Guests Online: 3

· Members Online: 0

· Total Members: 302
· Newest Member: Masuks
Ielogoties
Lietotājs

Parole




Neesi vel lietotājs?
Spied šeit lai reģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Jaunākie Foto Komentāri
Domaju ,varbut interne...
Paldies ,par atbildi :...
Ā tas tā ja nezini kas...
RDS signāls jaucas MPX...
ir šitāds RDS http...
Jaunākās Bildes

30w fm transmitter+RDS

2.4Ghz antena.

2.4Ghz antena

XO FM Limbaži 2018

HF Antenu masti Saar...

Radio lokācija, radi...

hf antena Valmierā.

hf antena Valmierā.

hf antena Valmierā.

hf antena Valmierā.
Statistika
IP
IP'

Links uz mūsu baneri
HTML kods uz freefm.lv mājas lapu.